Nieraz jest tak, że przedsiębiorca wydaje ogromną ilość pieniędzy na utworzenie kampanii marketingowej, a potem nic w zamian nie zyskuje. Nawet te najpopularniejsze narzędzia reklamowe bywają bowiem dość nieefektywne, dlatego kluczowe jest to, by odróżniać je od metod skutecznych. Czym zatem rzeczywiście powinna charakteryzować się dobra reklama? Jak ona musi wyglądać, aby przyczyniła się do sukcesu całej firmy?
Ludziom znane są już przeróżne narzędzia reklamowe. Gdy człowiek widzi więc w telewizji krótki klip przedstawiający mu niezwykłą szczoteczkę do zębów, raczej nie robi to na nim żadnego wrażenia, ponieważ podobne video oglądał już tysiące razy. Podobnie jest z ogłoszeniami występującymi w gazetach czy w Internecie. Ludzie stali się nimi znudzeni, dlatego często wręcz zniechęcają się do usług firm, jeśli reklamuje się ona w tych najpopularniejszych mediach. Skuteczne narzędzie marketingowe musi zatem czymś się wyróżniać. Dobra potrafi zaproponować każdemu klientowi zastosowanie zupełnie innego rozwiązania, dzięki któremu biznes może naprawdę wyróżnić się na rynku. Zaczyna on zaskakiwać czymś całe społeczeństwo i w ten właśnie sposób pozyskuje zaciekawionych jego działalnością klientów. Oryginalność ma ogromne znaczenie w branży marketingowej.
Firma, która chce stać się popularna i doceniana przez całe społeczeństwo, nie może posługiwać się wyłącznie standardowymi i wszystkim dobrze znanymi narzędziami reklamowymi. Musi wreszcie zdecydować się na pewną oryginalność i w nietypowy sposób promować się na rynku.