Promocja firmy jest bardzo istotna z ekonomicznego punktu widzenia. Osoby prowadzące własny biznes powinny pomyśleć zarówno o promocji w sieci, jak i poprzez tradycyjne narzędzia marketingowe.
Narzędzia, które możne wykorzystać każdy początkujący biznesman to przede wszystkim ulotki, które są znaną, ale zarówno dość powszechną formą promocji. Ulotki zawierać mogą wiele informacji, dzięki którym potencjalni klienci mogą poznać ofertę firmy. Z drugiej strony druk i dystrybucja ulotek może być dość kosztowna i nie przynieść oczekiwanego rezultatu.
Do innych tradycyjnych działań marketingowych należą ogłoszenia w prasie, radio, telewizji czy reklama uliczna w formie billboardów, plakatów czy ogłoszeń na słupach. Poza tym warto pomyśleć o produkcji własnych gadżetów reklamowych, które z pewnością bardziej zachęcą do zapoznania się ofertą firmy. Gadżetami mogą być breloczki do kluczy, kubki, długopisy, a nawet krówki reklamowe. Taka forma promocji pozwala na przekazaniu niewielkiego, niezobowiązującego upominku, który może przypomnieć o ofercie naszej firmy w późniejszym czasie. Działania takie mogą być długofalowe i przynieść oczekiwany rezultat w przyszłości. Długopis czy breloczek do kluczy może przypomnieć o usługach firmy po dłuższym czasie.
Z kolei krówki reklamowe mogą przypomnieć o firmie podczas jedzenia kolejnych cukierków. Promocja taka może być kosztowna, chociaż wcale taka być nie musi. Wszystko zależy od zapotrzebowania na gadżety, ich rodzaj oraz dobór odpowiedniej firmy, która zrealizuje zlecenie. Oprócz tradycyjnych form promocji warto pomyśleć również o promocji w sieci.