Gdy świat reklamy internetowej w pewnym momencie zaczął się dynamicznie rozwijać, nikt nie miał wątpliwości, że strona internetowa to podstawa. Firma, która nie chciała mieć strony, musiała liczyć się z tym, że morze konkurencji szybko ją wciągnie, a może nawet i utopi. Dlatego też strony internetowe zaczęły masowo powstawać.
No i tu pojawił się problem, a raczej wyzwanie, jak daną stronę uczynić lepiej widoczną od innych. I tu swoją popularność zaczęły zdobywać katalogi firm. Mówiąc najprościej są to też strony, ale w formie właśnie katalogów. Każda z takich witryn to lista stron, które chcą się w internecie pozycjonować. Wpisy do takich katalogów zawsze zawierają link, który odsyła do danej strony. I dopóki takich witryn było kilka, wszystko działało sprawnie. Katalogi pomagały firmom być lepiej widzialnymi w morzu konkurencji. Ale z czasem lista katalogów stron zaczęła się nazbyt rozrastać. Mało tego, pojawiły się też nieuczciwe praktyki, które sprawił, że wiele z nich straciło swoje znaczenie. W efekcie niektóre katalogi dzisiaj właściwie niczego nie wnoszą i nie są w ogóle opłacalne. I dlatego decydując się na reklamę w internecie, trzeba podejść do niej bardzo ostrożnie. Przede wszystkim trzeba znaleźć mocne katalogi stron, na których warto stronę zamieścić. Warto również kupić multikody do katalogów – jest to specjalna usługa, dzięki której dodamy reklamę naszej firmy w wielu katalogach, a co więcej w niższej cenie.
I trzeba mieć przy tym świadomość, że mocna strona to przede wszystkim strona dobrze moderowana, a co za tym idzie, także płatna. Tylko wtedy katalog będzie naprawdę trwałym i solidnym źródłem, z którego potencjalny klient będzie trafiał na stronę danej firmy. I to nie przez dzień, czy dwa, ale przez bardzo długi czas.